Mari Carmen, neteja la Comunitat de Mitjans de la nostra escola

Mari Carmen

La Mari Carmen fa sis anys que treballa netejant la Comunitat de Mitjans de la nostra escola.

De totes elles (les senyores de la neteja) és la que hi porta més anys. Va començar l’1 de febrer del 2011, quan l’empresa on treballava va fer-se càrrec de la neteja de l’escola.

Llavors ella estava treballant a l’escola Gassó i Vidal. L’hi anava la mar de bé perquè la tenia més a prop de casa i és una escola petita, a més hi tenia una companya amb qui s’hi entenia molt bé.

El canvi, al principi li va costar. També va notar una gran diferència entre netejar El Martinet i netejar l’altra escola. La Gassó i Vidal és una escola plena de pupitres i cadiretes, però amb menys andròmines pel mig (com lleixes, cavallets, teatres de titelles, secreters, mòbils penjats del sostre, neveres, microones, armaris de cuina, pots de pintures, figuretes de fang, botes d’aigua, estores i coixins, …). Totes aquestes coses que ens agraden tant a nenes, nens, pares, mares, mestres, no fan la feina gens fàcil a la Mari Carmen. En realitat ella no s’ha queixat pas, però quan portes una estona parlant-hi mentre ella va fent, te n’adones de com és de complicat endreçar i netejar aquesta escola. El que més feina dóna són les estores. De fet, ella es pregunta per què n’hi ha tantes, i si ajuden gaire a l’educació dels nens. Jo no li he sabut respondre, però si vosaltres en teniu alguna idea estarà molt contenta que l’hi expliqueu.

La Mari Carmen, com les altres, la Mariana, la Carmen, la Montse, la Paulina, … ha d’escombrar i fregar tots els espais cada dia, i també netejar els lavabos. Altres coses com fregar les taules, els molts prestatges, els vidres interiors, etc. ho va fent a tongades, o sigui, un tros avui un tros demà.

Durant les vacances de Nadal, Setmana Santa i estiu també van a l’escola, llavors es dediquen a fer una neteja més a fons, com ara moure mobles i fregar parets.

Hi ha una cosa que no netegen mai elles: les finestres que donen a fora, això està reservat als netejadors de vidres. És una feina més especialitzada perquè han d’arribar a llocs que no hi tenen un accés fàcil.

La Mari Carmen té dos fills, i està molt contenta que estiguin estudiant i puguin trobar una feina que els hi agradi. Almenys tant com a ella la seva.

Una de les coses que més li agrada és que treballa sola però amb companyia. Diu que cadascú té la seva manera de veure i fer les coses, i així és millor…

I encara que sembli mentida, també està molt contenta amb l’horari que té, entra a les 3.30h de la tarda, quan falta poc perquè els nens i nenes comencin a marxar cap a casa, i acaba a les 10 de la nit. Aprofita el matí per fer totes les feines de casa, per comprar o fer el dinar. També es prepara el sopar, que se l’emporta a la feina i se’l menja cap a les 7,30 h junt amb les altres companyes al menjador de baix. Quan arriba a casa a quarts d’onze, ja ho té tot fet, i pot seure al sofà fins a l’hora que se’n va a dormir.