loli

Cada matí la podeu trobar a la cuina, acompanyada de la Isabel, també ajudant de cuina, i del Xavi, cuiner en cap.

Molts de vosaltres (els nens) segurament la coneixeu. Els pares i mares potser no tant. Doncs heu de saber que és una de les tres persones responsables que els vostres fills puguin menjar uns plats tan apetitosos.

Porta més de deu anys a l’escola, encara que a ella li ha passat el temps tan de pressa que creu que en porta menys. Va entrar al mateix temps que l’Àngels i ha viscut amb ella els canvis, profunds i significatius, que hi ha hagut a El Martinet en quant al concepte d’alimentar nens i nenes. Abans gairebé no es cuinava a l’escola, tot venia preparat en bosses de congelats i sols s’havia d’escalfar o fregir. Ara tot es prepara a l’escola, i a la Loli li agrada molt més així.

També ha notat el canvi de treballar a les ordres de l’Àngels a fer-ho amb el Xavi. Amb l’Àngels diu que des del primer dia es van entendre amb sols una mirada, i era una persona molt organitzada. El Xavi és un cuiner com una casa de pagès, però la seva creativitat desbordant el fa semblar una mica anàrquic. La Loli s’acomoda a tot i no té cap problema.

La feina de la Loli, com la de la Isabel, és fer una mica de tot per ajudar el Xavi. Elles dues preparen amanides, tallen les verdures, remenen les grans olles, barregen el iogurt amb el sucre…I quan tots els nens han acabat de menjar, toca rentar les olles i els fogons.

No té cap intenció de ser cuinera en cap, diu que és massa nerviosa i que tanta responsabilitat  l’aclapara. Prefereix que si alguna cosa surt malament, la “bronca” vagi pel Xavi (però crec que això no ha passat mai, oi?).

Algunes de les coses que més li agraden de cuinar en una escola com aquesta és  la satisfacció d’alimentar els nens amb uns aliments tan bons; també l’ambient de treball que hi ha (si us he de donar la meva opinió, em fan molta enveja, sempre que hi entro els trobo rient).

La Loli ha après moltes coses des que treballa aquí. Algunes se les ha emportat a  casa, per exemple, ara es prepara ella la pilota del caldo en lloc de comprar-la feta; ha enriquit la manera com prepara el sofregit; ha substituït l’arròs blanc per l’integral i l’hamburguesa de carn per la vegetal; també li agrada preparar a casa el pastís de mill. Com podeu veure té els mateixos gustos que els nens!

I aquí us deixem, que les olles no poden esperar! I la gana dels nens tampoc!